Nybegynneropplæring i orientering / Trening

Postet av Orienteringslaget Vallset/Stange den 13. Mai 2020

Nybegynneropplæring i orientering

Har du lyst til å sjekke ut hva orientering går ut på? Kanskje du har prøvd deg på orientering før, men er litt rusten? Kanskje du har prøvd stolpejakt eller tur-orientering og har lyst på mer? Førstkommende lørdag har du mulighet. Da starter vi opp med nybegynneropplæring.  Her blir det en liten oppfrisking av det viktigste før det bærer ut i skogen. Det vil bli en enkel innføring i hva orientering er, karttegn, bruk av kompass mm. Vil foregå utendørs.

Trening

Det blir også oppstart av treninger for de som har vært med før. Det finnes løyper for alle, fra de enkleste nybegynnerløypene til krevende løyper for erfarne løpere.

Oppmøtestedet er i skogkanten nedenfor Ile i Stange vestbygd. Se kartutsnitt.

Ta med: drikke, sko som tåler å bli våte og skitne, klær etter vær og ambisjoner.

Tidspunkter

Pulje 1: kl 12, for nybegynnere

Pulje 2: kl 14, for de som trenger oppfriskning

Påmelding for alle som har tenkt å være til stede denne dagen (foreldre, nybegynnere, klubbens løpere og medhjelpere/instruktører). Vi må vite hvor mange som er til stede i fht smittevern.Påmelding kan skje på tekstmelding til 48264976, e-post til lenejordheim@hotmail.com eller med kommentar under facebook-saken. Påmelding innen fredag kl 19.